اخبار صنعت و معدن و تجارت

گرامیداشت بیست وسومین سالروز ملی صادرات

به مناسبت گرامیداشت بیست و سومین سالروز ملی صادرات در استان آیین باشکوهی در راستای تجلیل و تقدیر از صادرکنندگان برتر با حضور دکتر عنایت اله رحیمی استاندار فارس و مهندس ظفر افشون معاون هماهنگی و امور اقتصادی ایشان، دکتر فرهاد نوری معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران، دکتر سید جواد زمانی معاون امور مجلس اتاق بازرگانی ایران، دکتر سهراب شرفی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس، مهندس حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت و معدن فارس، تشکل های بخش خصوصی و فعالان عرصه صادراتی فارس برگزار شد.

رئیس خانه صمت گفت: وجود قوانین دست و پا گیر، کهنه و فرسوده حوزه تجارت باعث شده تا قوه مجریه و قوه قضاییه هم دچار مشکل شوند. قوانین تجارت ما متعلق به سال 1303 هست که بسیار شوکه کننده است.

دکتر سهراب شرفی افزود: پیام آور چندین خبر خوب برای فعالان اقتصادی استان هستم.

  • در بودجه سال 99 مقرر گردیده تا صادرات مشروط به برگشت ارز از مالیات معاف شود.
  • کمیسیون تلفیق مصوب کرده است تا صادرات محصولات کشاورزی و خدمات فنی مهندسی در سال 99 از برگشت ارز معاف هستند، همچنین می توانند از معافیت مالیاتی استفاده کنند.
  • برای تغییر کاربری زمین های جهاد کشاورزی برای تولید محصولات کشاورزی اگر درجه زمین 4،3و5 تشخیص داده شود از استعلام جهاد کشاورزی مبرا هستند و نیاز به تغییر کاربری در حوزه تولید ندارند.
  • صدور، درخواست، اصلاح، تمدید و انتقال جواز تأسیس از سمت وزارت صنعت و معدن به خانه صمت محول و تفیض اختیار گردیده است.


در آیین گرامیداشت بیست و سومین سالروز ملی صادرات در فارس از 22 نفر به عنوان صادرکنندگان نمونه استانی و 7 نفر به عنوان صادرکنندگان شایسته تقدیر؛ تجلیل شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تیکت جدید