اخباراخبار استانها

در راستای تعامل و همکاری اقتصادی،صنعتی و گردشگری ؛رئیس خانه صمت استان فارس با فرماندار شهرستان مهرستان استان سیستان بلوچستان دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی خانه صمت فارس،در راستای تعامل و همکاری اقتصادی،فرهنگی و گردشگری دکتر سهراب شرفی رئیس خانه صمت استان فارس و رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی شیراز، خانم مهندس سهیلا محبی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی شیراز، با  مهندس رفیع دهواری فرماندار( شهرستان مهرستان )استان سیستان بلوچستان و هیئت همراه دیدار کرد.

فارس به لحاظ جذب توریست و جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی به ویژه توریست سلامت جایگاه ویژه‌ای دارد.

دکتر  سهراب شرفی رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت استان فارس ،در این جلسه ضمن اشاره به ظرفیت‌های استان فارس و سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همکاری دو طرف در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، معدنی و گردشگری بسیار حائز اهمیت دارد.

وی ادامه داد:مزیت اصلی اقتصاد استان فارس بخش کشاورزی است به گونه ای که این استان 30 درصد تولیدات کشاورزی کشور ایران را تامین و سهم30 درصدی در صادرات محصولات کشاورزی ایران دارد.

رئیس کمیسیون گردشگردی اتاق بازرگانی شیراز ضمن برشمردن ویژگی های خاص استان فارس عنوان کرد: این استان به لحاظ جذب توریست و جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی و به ویژه توریست سلامت نیز دارای جایگاه ویژه‌ای است که می‌تواند زمینه همکاری موثر و مثبتی با استان سیستان و بلوچستان و شهرستان مهرستان در راستای  تبادل گردشگر ،ثروت‌آفرینی و ارتقا سطح درآمد ملی و احداث شعبات بیمارستانهای تخصصی در آن استان داشته باشد.

 

شرفی در ادامه خاطر نشان کرد:تجربه ثابت کرده هر گاه استان فارس گامی برداشته است چهار استان همجوار با آن نیز تبعیت کرده اند و چنانچه این چهار استان  و استان سیستان و بلوچستان با هم پیوند داشته باشند  می تواند زمینه ساز مورد توجه مطالبات این استانها در سطح کلان و مسئولین طراز اول کشور اعم از قوه مجریه،مقننه و قضائیه قرار گیرد.

عدم عزم و اراده نمایندگان مجلس سبب مغفول ماندن توانمندیهای سیستان و بلوچستان برای سرمایه گذاری شده است

رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت استان فارس تصریح کرد:راه یافتگان به مجلس در این استانها نیز متاسفانه یا از سر بی اطلاعی یا عدم عزم و اراده در راه بیان مطالبات، درخواست ها ،و ارائه گزارش از توانمندی و ظرفیت حوزه های انتخابی خود جهت جذب سرمایه و سرمایه گذار بسیار ضعیف عمل کرده اند.که می بایست این موضوع به صورت جدی از نمایندگان درخواست شود.

وی افزود:متاسفانه قوانین حاکم بر کشور ما در حوزه تامین اجتماعی  و قانون کار و غیره مبتنی بر فقر پروی است که ایرادات بسیار زیادی بر آن وارد است.سال گذشته 40 درصد افزایش حق بیمه داشتیم اما حتی 4 درصد خدمات به آن اضافه نشد.تمام اینها مواردی است که می بایست از نمایندگان مجلس به خصوص در استانهای کم برخوردار مطالبه کرد.و خود ما نیز طی سخنرانیها،مصاحبه ها،مقالات تمام این موارد را بیان کنیم.

رئیس خانه صمت استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود یاد آور شد:چگونه است که ایرانیها در کشور های دیگر مانند گرجستان و ترکیه سرمایه گذاری می کنند اما برای مناطقی از کشورمان که پتانسیل بسیار بالایی در حوزه های مختلف معدنی،صنعتی ،گردشگری و کشاورزی دارد سرمایه گذاری نمی کنند ؟یکی از مهمترین دلایل این امر عدم شناسایی ،تبلیغ و آشنا نبودن سرمایه گذاران با ظرفیت و ویژگی های این مناطق است.این موارد نشات گرفته از این است که قانون گذاران ما هم نا آشنا به این مسائل و موارد هستند.

دکتر شرفی اضافه کرد:ما در استان فارس آمادگی کامل داریم تا زمینه های همکاری با استان سیستان بلوچستان به خصوص شهرستان مهرستان را فراهم کنیم.

فرماندار مهرستان: استان سیستان و بلوچستان و شهرستان مهرستان با ویژگی های منحصر به فرد، بهشت سرمایه گذاران است.

فرماندار مهرستان نیز  این دیدار اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به عنوان وسیع ترین استان کشور از شمال به استان خراسان جنوبی، از جنوب به دریای عمان با بیش از ۳۱۰ کیلومتر مرز آبی، از شرق با کشورهای پاکستان و افغانستان با ۱۱۰۰ کیلومتر مرز خشکی و از سمت غرب با استان های کرمان و هرمزگان همجوار است.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی، مرزی بودن، دسترسی به آبهای آزاد و منابع غنی طبیعی با قابلیت های ویژه، منحصر به فرد و بکر فرصت گران‌بهایی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم کرده است.

دهواری گفت: شهرستان مهرستان و استان پهناور سیستان و بلوچستان با قابلیت های فراوان در زمینه معادن، گردشگری،موقعیت راهبردی، بهشت سرمایه گذاران است.

وی بیان کرد: مهرستان از ظرفیت و توانمندی خوبی در بخش معدن برخوردار است که سرمایه گذاری در این بخش سبب توسعه منطقه می شود.

دکتر سهراب شرفی در پایان خواستار شد:نمایندگان مجلس در حوزه قانونی تجدید نظر جدی به عمل آورند به موضوع قانون کار ،بیمه تامین اجتماعی و مالیاتی که عامل بازدارنده است وارد شوند،تا زمانی که قانون ضد کارآفرین باشد و قانون زمینه را هموار نکند که جامعه ثروتمند شود و توجه ویژه به نخبگان کار آفرین نشود و همچنین نگاه به سمت فقر پروری و یارانه بگیری باشد،نه اینکه استانهای کم برخوردار مشکل شان حل خواهد شد.بلکه استانهایی برخوردار نیز به علت فقر و بیکاری و عدم انگیزه به ثروت آفرینی خواهد  رفت و جامعه به کلی روز به روز به سمت فقر پیش می رود،همچنین که ظرف مدت 40 سال چنین بوده است.متاسفانه چهره فقر روز به روز نمایان تر می شود.به گونه ای که آمار فقر در کشور بسیار نگران کننده است،که مخاطب آن قانون گذار است و همچنین مجریان خشک اندیش قوانین

مهندس دهواری فرماندار مهرستان نیز در این جلسه  با تقدیر از میزبانی مردم مهمان نواز استان فارس و شهر شیراز اظهار کرد: سیستان و بلوچستان به عنوان وسیع ترین استان کشور از شمال به استان خراسان جنوبی، از جنوب به دریای عمان با بیش از ۳۱۰ کیلومتر مرز آبی، از شرق با کشورهای پاکستان و افغانستان با ۱۱۰۰ کیلومتر مرز خشکی و از سمت غرب با استان های کرمان و هرمزگان همجوار است.

وی افزود:  استان سیستان و بلوچستان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی، مرزی بودن، دسترسی به آبهای آزاد و منابع غنی طبیعی با قابلیت های ویژه، منحصر به فرد و بکر فرصت گران‌بهایی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم کرده است.

دهواری گفت: شهرستان مهرستان و استان پهناور سیستان و بلوچستان با قابلیت های فراوان در زمینه معادن، گردشگری،موقعیت راهبردی، بهشت سرمایه گذاران است. مهرستان از ظرفیت و توانمندی خوبی در بخش معدن برخوردار است که سرمایه گذاری در این بخش سبب توسعه منطقه می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تیکت جدید