اخبار

اجرای خط دوم آبرسانی به شیراز/ افق تازه در توسعه اقتصادی اجتماعی کلان شهر شیراز

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس با بیان اینکه اجرای خط دوم آبرسانی به شیراز افق تازه در توسعه اقتصادی اجتماعی این کلان شهر می گشاید اظهار داشت : با اضافه شدن خط دوم آبرسانی به شیراز ظرفیت تامین آب این شهر به 60 میلیون متر مکعب افزایش می یابد.

 مهندس حمیدرضا دهقانی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر سالانه 38 میلیون متر مکعب از ظرفیت آب سد درودزن برای تامین آب شرب شهرستان های شیراز و مرودشت و روستاهای اطراف مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیرعامل آب منطقه ای فارس ضمن تاکید بر اینکه تامین آب کلانشهر شیراز یک دغدغه اصلی است اجرای این طرح را به عنوان برنامه ای بلند مدت حایز اهمیت دانست و افزود: سیاست کلان وزارت نیرو نیز بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی است؛ طی دو سال اخیر هزار میلیارد تومان از هزینه طرح ها به صورت قراردادهای مختلف مالی تامین شد و بالغ بر 500 میلیارد تومان از اعتبارات بخش خصوصی وارد پروژه ها شده که خوشبختانه با تسریع در انجام آنها به سرعت در حال اجرا است.
وی بیان کرد: در طراحی خط دوم آبرسانی به شیراز از طراحی بهینه ای استفاده شده و در حالیکه ایستگاه های پمپاژ هزینه بر هستند تنها با یک پمپاژ آب را به شیراز می رسانیم.
دهقانی با بیان اینکه از دو میلیارد و 850 میلیون متر مکعب ظرفیت سدها در استان فارس تنها 11 درصد آب قابل استفاده است ابراز امیدواری کرد با بارش های اخیر از شرایط خشکسالی هشت ساله فاصله بگیریم.
خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درود زن به طول 78 کیلومتر با عبور از تونلی به طول چهار کیلومتر، در هر ثانیه سه متر مکعب آب را به شیراز منتقل می کند و حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
سد درود زن در فاصله 85 کیلومتری شمال شیراز در شهرستان مرودشت واقع شده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تیکت جدید