اخبار

استاندار فارس : نرخ بیسوادی در این استان باید به صفر برسد

استاندار فارس کسب رتبه نخست سوادآموزی کشور توسط استان فارس را بسیار ارزنده دانست و تاکید کرد: بر این اعتقاد هستیم که باید نرخ بی سوادی در این استان مهد فرهنگ و هنر به صفر برسد.

 به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی مهندس سیدمحمد علی افشانی شامگاه یکشنبه در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان فارس که با حضور رئیس کشوری این سازمان برگزار شد ،افزود: باید افراد بازمانده از تحصیل را شناسایی کنیم و زمینه آموزش آنان را با اولویت کودکان، نوجوانان و جوانان فراهم کنیم تا آنان نیز روزنه ای را به روی خود باز ببینند.
وی با بیان این که آمار 10 میلیون بیسواد در کشور بسیار آمار نامناسبی محسوب می شود، ادامه داد: باید با دقت تلاش کنیم که نرخ بیسوادی در کشور به سمت صفر میل کند.
استاندار فارس با تاکید بر این که ایجاد فرصت آموزشی برای انسان های مظلومی که از تحصیل بازمانده اند، وظیفه ای بر دوش همه دستگاههای دولتی است، اظهار داشت: برخی والدین به دلیل مشکلاتی، شرایط لازم را برای تحصیل فرزندان خود فراهم نکرده اند که باید این کودکان و نوجوانان مورد حمایت قرار گیرند.
افشانی در بخش دیگری از سخنان خود شهادت مظلومانه روحانی مبارز شیخ نمر باقر النمر به دست آل سعود را محکوم کرد و گفت: حکام عربستان دچار بحران مدیریت شده اند و در باتلاق مدیریتی فرو رفته اند که امکان خارج شدن از آن دشوار به نظر می رسد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تیکت جدید