اخبار

استان فارس مقام نخست تولید فرش دستباف کشور را دارد

مدیرعامل خوشه توسعه فرش دستباف استان فارس گفت: استان فارس از نظر وزنی مقام نخست تولید فرش دستباف کشور را دارد.

وی افزود: فرش دستباف استان فارس به علت ویژگی‌هایی نظیر بهره‌گیری از مواد اولیه طبیعی، ذهنی‌بافی و نقوش منحصر به فرد در بازارهای خارجی به ویژه اروپا و آمریکا با استقبال مناسبی برخوردار است که باید این بخش تقویت شود.

امین ایجاد بازار مشترک محصولات خوشه در برخی کشورهای هدف و نیز تدوین برنامه استراتژی  فرش را از برنامه‌های آینده خوشه فرش دستباف استان فارس اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، نیز از حمایت از برنامه‌های توسعه خوشه فرش دستباف استان فارس به منظور حمایت از فعالان فرش دستباف خبر داد و گفت: طرح توسعه خوشه فرش دستباف استان فارس از اردیبهشت امسال با حمایت مالی شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، همکاری مرکز ملی فرش ایران و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آغاز شده است.

علی صداقت‌پور هدف از اجرای این طرح مهم استانی را بررسی مشکلات اصلی فرش دستباف و تدوین راهبرد و برنامه‌های مناسب برای حل مشکلات این حوزه با مشارکت فعالان فرش و ادارات و سازمان‌های مرتبط اعلام و خاطرنشان کرد: واحدهای مختلف پشتیبانی و خدمات تولید شامل بافندگان، صادرکنندگان، طراحان و نقاشان، خدمات تکمیل و مرمت، رنگرزها، فروشندگان مواد اولیه، فروشندگان دار، ابزار قالیبافی و نقشه قالی و قالیشوئی‌ها عضو خوشه فرش دستباف هستند.

وی به برخی از مشکلات فرش دستباف اشاره کرد و گفت: تامین مواد اولیه، رکود بازار و ضعف در بازاریابی و تبلیغات به ویژه تبلیغات و بازاریابی خارجی، وجود واسطه‌ها و دلالان از جمله مشکلات این بخش است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس اظهار داشت: توسعه خوشه فرش دستبافت استان فارس راهکاری برای برون رفت از رکود بازار است و در صورتی که استراتژی‌ها و برنامه‌های عملیاتی دفتر توسعه خوشه فرش دستباف به خوبی پیاده‌سازی شود قطعا در آینده‌ای نزدیک شاهد رونق بازار فرش دستباف خواهیم بود.

وی به برخی از برنامه‌های انجام شده در خوشه فرش  اشاره کرد و گفت: حضور فعالان خوشه در دو نمایشگاه داخلی و یک نمایشگاه برون مرزی، فعال کردن بخش بازاریابی خوشه با بهره‌گیری از دیدگاه‌های صاحب‌نظران، تعامل و هماهنگی و برقراری ارتباطات موثر با سایر خوشه‌های فرش کشور و ارتقای سطح مبادلات و بهره‌گیری از تجربیات متقابل از اقدامات انجام شده در این مدت است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تیکت جدید