اخبار

بدهی 18 و نیم میلیارد ریالی یک کارخانه فارس به شرکت های گازوبرق

مدیر امور اداری شرکت کاشی و سرامیک حافظ گفت:بدهی ما به شرکت گاز استان فارس حدود 10 میلیارد و 500 میلیون ریال و بدهی آن به شرکت برق حدود هشت میلیارد ریال است.

سید محمدرضا حسینی شنبه در مصاحبه با ایرنا افزود: فرایند تولید کارخانه کاشی حافظ به دلیل قطع انشعاب گاز طبیعی و برق ناشی از بدهی از دوشنبه 14 دی متوقف شده است و قرار است مذاکره ای در محل استانداری فارس بین نمایندگان این شرکت و شرکت های برق و گاز استان برای گره گشایی از مشکل این واحد صنعتی صورت گیرد.
وی ادامه داد: بنا بر برنامه ریزی صورت گرفته، این جلسه ساعت 18 شنبه 19 دی برگزار می شود. 
این فعال بخش خصوصی گفت: آنچه در رسانه ها درباره وضعیت این کارخانه آمده است، بزرگنمایی شده است چرا که اگر جریان گاز طبیعی وصل شود، همین امروز فرایند تولید در کارخانه از سر گرفته می شود. 
مدیر امور اداری شرکت کاشی و سرامیک حافظ گفت:عواملی همچون رکود در بخش ساختمان سبب شده است که هم اینک حدود سه میلیون مترمربع کاشی در انبارهای این شرکت باقی مانده باشد و پرداخت حقوق کارکنان نیز به تعویق بیفتد. 
وی اظهار کرد: در این کارخانه حدود 600 نفر شاغل هستند و امیدوار هستیم مذاکرات برای وصل مجدد جریان گاز و برق، به تعطیلی این کارخانه و بیکاری این افراد منجر نشود. 
حسینی گفت: نبود جریان گاز طبیعی سبب فروریختن کوره های کاشی و سرامیک و ضرر و زیان به میزان 500 تا 600 میلیارد ریال به این کارخانه می شود و از این رو، حل موضوع تامین گاز طبیعی این کارخانه حیاتی است. 
مدیر امور اداری شرکت کاشی و سرامیک حافظ گفت: در حالی فرایند تولید این کارخانه با توقف جریان گاز و برق چند روزی است که متوقف شده است که 30 درصد از محصولات این کارخانه به خارج کشور صادر می شود و این میزان صادرات، ارزآوری سالانه به میزان حدود شش تا هشت میلیون دلار را به دنبال دارد. 
کارخانه کاشی و سرامیک حافظ که سال 1355 در زمینی به وسعت 41 هکتار آغاز به کار کرده است، در 25 کیلومتری شمال شیراز و در ورودی شهر زرقان از بزرگراه شیراز – اصفهان واقع است. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تیکت جدید