اخباراخبار استانها

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس:صنایع کوچک و متوسط قوه محرکه تولید و سوگلی صنعت،معدن و تجارت هستند

رئیس  خانه صنعت، معدن و تجارت فارس در آیین گشایش سومین نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و متوسط استان فارس اظهار داشت: بنگاههای کوچک قوه محرکه در تولید صنعت،معدن و تجارت  هستند،چرا که به دلیل چابکی و سرعت عمل نقش اساسی در صنعت بزرگ ایفا می کنند.و بسیاری از کشورها ی توسعه یافته و در حال توسعه بنگاه متوسط و کوچک را سوگلی صنعت های بزرگ دیده می شود.و مورد توجه خاص حاکمیت می باشد.و کار به گونه ای است که برای حل مشکل آن مستقیم زیر نظر دفتر رئیس جمهور ی حمایت می شوند.

دکتر سهراب شرفی در ادامه ضمن معرفی و گزارش عملکرد خانه صمت فارس عنوان کرد: از ابتدای تفویض اختیار و واگذاری مسئولیت صدور جوازهای تاسیس کارخانه‌های تولیدی در شهرکها و نواحی صنعتی به خانه صنعت، معدن و تجارت (نیمه دوم پارسال) تاکنون،3327جواز تاسیس در استان صادر شده است..

که طی این مدت کوشیده‌ایم که بروکراسی را به حداقل برسانیم به نحوی که امروز ظرف ۲ ساعت جواز تاسیس توسط خانه‌های صنعت، معدن و تجارت صادر می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این، مسئولیت کارگروه تخصصی ذیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز به خانه صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است. که این کارگروه نیز تاکنون ۳۷۳ مصوبه داشته و با توجه به اینکه ارائه طریق شده، افزون بر ۸۲ درصد این مصوبات منجر به رفع مشکل واحدهای صنعتی منجر شده است.

وی در ادامه سخنانش خطاب به استاندار فارس خاطر نشان کرد: بنده به عنوان یک شهروند به نمایندگی بخشی از فعالین اقتصادی  از اقتدار و جدیت به حل مشکل جنابعالی در اولین کارگروه رفع موانع تولید  سپاسگذارم..باید اعتراف کنم بنده به دلیل نوع مسئولیت هایی که دراتاق بازرگانی ، خانه صنعت،معدن و تجارت دارم ، شاید روزی آرزو می کردم که فردی  سکانداری استانداری در فارس بدست گیرد که با نگاه دولتی تکیه بر ماده و تبصره و بخشنامه رویه امور مهم و اقتصادی  را به حاشیه نبرند، اما آنروز شاهد بودم که با حکم استوار به هیچ کس اجازه ندادید به حاشیه برود. و جدیت را به حل مشکل سرلوحه قرار دادید.

شرفی تصریح کرد:امیدوارم که هرگز در تشریفات ، مقررات زاید ، ماده و تبصره ذوب نشوید. و شما را احاطه نکند.همچنان محکم بدون پرداختن به حاشیه این بیماری اقتصادی را مداوا کنید.باور کنید تنها نسخه ای که می تواند اقتصاد بیمار را نجات دهد،چنین روشی است که جنابعالی از خود نشان دادید.این را عرض کردم چرا که اعتقادم بر این است تقدیر و تشکر از عمل نیک عبادت است.

رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت استان فارس با اشاره به عملکرد بسیار موفق نمایشگاه بین المللی فارس بیان داشت: لازم دانستم به عنوان وکیل بخشی از فعالین اقتصادی در خانه صمت فارس و اتاق بازرگانی شیراز از مدیر عامل نمایشگاههای بین المللی فارس ،مهندس موسوی تشکر و قدر دانی کنم ،چرا که در دوره سکانداری ایشان  این نمایشگاه بهترین دوران خودش را سپری می کند و علی رغم وجود مشکل اقتصادی ،تحریم کاهش انگیزه فعالین اقتصادی و دوران کرونا با تمام قوا تلاش نمود .

وی اضافه کرد: آوازه برتری نمایشگاه فارس فراتر از فارس رفته و امروز شاهدیم که بخش اعظمی ازشرکت کنندگان برای چندمین باردر زمان جناب موسوی از استانها ی صنعتی مطرح کشور مانند یزد،اصفهان و تهران شرکتمی کنند..جدا از اینکه گاها از کشور های همجوار و خارجی هم  شرکت کننده نمایشگاهی داشته ایم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تیکت جدید