اخباراخبار صنعت و معدن و تجارت

دیدار رئیس خانه صنعت معدن و تجارت فارس با معاونین مدیرکل راه آهن فارس: حمل و نقل ریلی بخش مغفول مانده در اقتصاد است/ضرورت احداث بارانداز جهت حمل و نقل خرده بارها در حریم شهر شیراز

رئیس خانه صنعت و معدن فارس و معاونین مدیرکل راه آهن فارس در محل خانه صمت استان دیدار کردند.

رئیس خانه صنعت و معدن فارس در این نشست  از زیرساخت های ریلی ایجاد شده در استان فارس ابراز خرسندی و با توجه به مزایای حمل و نقل ریلی در جابجایی انبوه کالاهای استان، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در راستای معرفی ظرفیت های ریلی فارس اعلام کرد.

گسترش و پیشرفت سیستم حمل‌ونقل باربری ریلی می‌تواند نقش به سزایی در توسعه اقتصادی استان و حتی جنوب کشور داشته باشد

رئیس خانه صمت فارس بر لزوم استفاده از ظرفیت  باربری راه‌آهن فارس  تاکید کرد وافزود: سیستم ریلی و احداث راه آهن یکی از مهم‌ترین بخش‌های حمل‌ونقل در داخل و خارج از کشور به شمار می‌رود و نقش بسیار مهمی در توسعه پایدار دارد. که متاسفانه بخش مغفول مانده در اقتصاد استان است.

وی عنوان کرد:استفاده از سیستم ریلی مزایای زیادی در مقایسه با سایر بخش‌های حمل‌ونقل مانند حمل‌ونقل هوایی، جاده‌ای و دریایی دارد و همچنین هزینه آن نیز نسبت به سایر بخش‌ها مناسب است. در بیشتر کشورهای توسعه یافته سیستم ریلی راه آهن، نقش اساسی در جا به جایی بار و مسافر ایفا می‌کند اما متاسفانه این زیر ساخت‌ها در حال حاضر در استان فارس نتوانسته جایی برای خود باز کند.

شرفی در ادامه با تاکید بر اینکه سال‌های زیادی برای احداث خط آهن فارس زمان صرف شد، بیان کرد: گسترش و پیشرفت سیستم حمل‌ونقل باربری ریلی می‌تواند نقش به سزایی در توسعه اقتصادی استان و حتی جنوب کشور داشته باشد اما بعد از گذشته چندین سال از افتتاح راه آهن هنوز در سیستم ریلی فارس کاستی‌هایی وجود دارد که می بایست مسئولان با فرهنگ سازی بین مردم و صاحبان صنایع بر استفاده بیش از پیش از این ظرفیت همت کنند. 

وی افزود:با توجه به هزینه‌ مناسب مسافرت و جابجایی بار و همچنین ایمنی بالای  سیستم ریلی به نسبت سایر بخش‌های حمل‌ونقل چنانچه  اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسبی در این زمینه انجام گیرد قطعا با استقبال از سوی مردم رو به رو خواهد شد. چرا که این مهم در توسعه اقتصادی و جابه جایی بار در سطح استان و استان‌های همجوار نقش قابل توجهی ایفا کند. 

ضرورت احداث بارانداز جهت حمل و نقل خرده بارها در حریم شهر شیراز

رئیس خانه صمت فارس در ادامه با طرح  پیشنهاد احداث بار انداز در حریم شهر شیراز به مسئولان راه آهن خاطر نشان کرد:جهت سهولت در حمل و نقل خرده بارها ضروری است که یک بارانداز در حریم شهر شیراز ایجاد شود.

 معاون مدیر کل راه آهن استان فارس نیز در این نشست ضمن معرفی ظرفیت و پتانسیل های حمل و نقلی ریلی استان عنوان کرد:برنامه ریزی های لازم در خصوص فرهنگ سازی استفاده از حمل و نقل ریلی برای صنعتگران و فعالین اقتصادی، به کمک خانه صنعت و معدن فارس می تواند به تحقق این امر کمک کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تیکت جدید