اخباراخبار استانهااخبار صنعت و معدن و تجارت

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس در گفتگو با ایرنا:مصوبات کارگروه پایش کارخانجات تعطیل، لازم‌الاجرا باشد

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس، با اشاره به تاکید رئیس جمهوری مبنی بر تشکیل کارگروهی برای پایش کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل گفت: تشکیل چنین کارگروهی یک تصمیم کاملا صحیح و ضروری است که انتظار می‌رود، مصوبات این کارگروه ضمانت اجرایی داشته و لازم الاجرا باشد.

 به گزارش روابط عمومی خانه صمت فارس ،سهراب شرفی در گفت و گو با ایرنا افزود: این کارگروه باید علاوه بر برخورداری از حمایت سران سه قوه، از متخصصان و نیروهای اجرایی با تجربه تشکیل شود و اگر چنین باشد موفقیت و تاثیرگذاری آن قطعا بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: کارگروه مذکور باید کاربردی باشد و اعضای آن، دانش و تجربه لازم را داشته باشند تا بتوانند مشکلات واحدهای تولیدی را به شکل تخصصی شناسایی کنند و برای رفع آنها راهکار مناسب ارائه دهند.

او اظهار داشت: قطعا اگر افراد متخصص در حوزه تولید، صنعت و تجارت و افراد آشنا به بازارهای جهانی در این کارگروه عضویت داشته باشند تاثیرگذاری آن به مراتب بیشتر خواهد بود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: کسانی هم که قرار است از سوی دولت در این کارگروهی حضور داشته باشند باید از افراد دارای توان و قدرت تصمیم گیری باشند و حضور آنها در جلسات صرفا جنبه تشریفاتی نداشته باشد.

شرفی افزود: دولت باید یک اختیار خاص به این کارگروه بدهد تا همانند کارگروه ستاد رفع موانع تولید مصوبات آن جنبه قانونی داشته باشد.

وی، عمده مشکلات حوزه صنعت در استان فارس را مربوط به حوزه مدیریت و مکان یابی نادرست برای راه اندازی یک واحد تولیدی دانست و تصریح کرد: امروز در شرایطی که استان فارس با مشکل کم آبی و خشکسالی مواجه است بحث راه‌اندازی فولاد مطرح و دنبال می‌شود که این اتفاق هرچند ممکن است در در یک بخش موجب ایجاد اشتغال و رونق شود اما اما بخش دیگر را با مشکل مواجه می‌کند.

او ادامه داد: امروز یک رقابت بین نمایندگان مجلس در استان برای دریافت مجوز ایجاد شهرک صنعتی شکل گرفته در حالی که بسیاری از این شهرک‌ها به جنگلی از فلزات تبدیل شده که مقادیری منابع و سرمایه نیز در آن دفن شده است.

شرفی افزود: بنابراین ضرورت دارد که تمام مشکلات و موانع پیش روی واحدهای تولیدی و کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل به دقت و با نگاه کارشناسی و تخصصی شناسایی شود و تمام مجموعه‌های دولتی، غیر دولتی و عمومی نیز ملزم شوند که از مصوبات کارگروهی که برای این منظور تشکیل می‌شود تمکین کنند.

دولت سیزدهم یکی از برنامه ها و اولویت های کاری خود را شفاف سازی و پایش کارخانه‌‏‌ها و واحدهای تولیدی راکد یا تعطیل کشور اعلام کرده و اینک با دستور رئیس جمهوری تلاش بر این است تا ظرفیت بلا استفاده حدود ۴۰ درصدی بخش تولید و صنعت احیا شود.

رییس جمهوری هفتم شهریورماه ۱۴۰۰ در جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه براساس گزارش‌های موجود حدود ۴۰ درصد از ظرفیت بخش تولید و صنعت معطل و بلا استفاده است، تاکید کرد: باید کارگروهی با حضور وزارتخانه‌های مربوطه اعم از سمت و اقتصاد ایجاد شود که ضمن پایش کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی و شهرک‌های صنعتی، ظرفیت‌های موجود اما تعطیل یا نیمه تعطیل را شناسایی و مشکلات موجود را برطرف کند و اینگونه اقدامات می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال رونق تولید را نیز به همراه داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تیکت جدید