اخباراخبار صنعت و معدن و تجارت

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس:بخش دولتی مامور به وظیفه است ولی بخش خصوصی مامور به نتیجه

گردشگری فارس نیاز به زیرساخت های جدید دارد

عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس گفت:  برای جذب توریست و گردشگر و به طور کل برای تحول در حوزه گردشگری استان فارس نیاز به زیرساخت ها و بناهای گردشگری جدید داریم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس؛سهراب شرفی در جلسه کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته این اتاق که با حضور اعضای آن برگزار شد، بیان کرد:  استان فارس جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری فراوانی دارد که اگر جاذبه های جدید گردشگری در کنار آنها قرار گیرد وضعیت این صنعت در استان متحول خواهد شد.

وی افزود: نیاز است در کنار اماکن تاریخی و فرهنگی استان؛ جاذبه های جدید گردشگری برای شهر شیراز و سایر شهرستان ها طراحی و ایجاد شود که این مهم نیازمند خلاقیت در اجرای طرح و تخصیص بودجه است.

شرفی با تاکید براینکه این مهم رونق سرمایه گذاری در استان و تحول در صنعت گردشگری را نیز به دنبال دارد اظهارداشت: اگر ارگان های دولتی نمی توانند در این زمینه هزینه کرده و بودجه ای تخصیص دهند باید فضا را برای حضور و فعالیت بخش خصوصی باز کنند چرا که بخش خصوصی رسالتی برای پیشبرد کار متصور است اما بخش دولتی رسالت دیگر. بخش دولتی مامور به وظیفه است ولی بخش خصوصی مامور به نتیجه بنابراین باور بخش خصوصی براین است که با شعار وتاکید واهتمام ورزیدن تئوری وجلسه های بدون خروجی به مقصد نخواهیم رسید.

وی اضافه کرد: گردشگری یکی از مزیت های اصلی اقتصادی استان فارس است که می تواند رشد اقتصادی و اشتغال زایی خوبی برای استان داشته باشد.

شرفی در خصوص ارائه طرح ایستگاه وب کیوسکها و اپلیکیشن چند زبانه در این جلسه ادامه داد: تلاش های زیادی جهت تدوین این طرح صورت گرفته که با توجه به ابعاد کار این طرح بایستی در تمام ابعاد گردشگری از جمله باستانی، مذهبی، سلامت، خوراک و غیره به صورت مجزا تعریف و تکمیل گردد و پس از برآورد بودجه، عملیاتی شود.

وی با تاکید بر اینکه این طرح در صورت تکمیل در شورای عالی توسعه گردشگری و زیارت استان ارائه شود عنوان داشت: امیدواریم با تعامل سازمان های ذیربط طرح وب کیوسکها و اپلیکیشن چند زبانه منتج به اجرایی شدن در استان شود.

در ادامه این جلسه بهادری پور سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی فارس نیز با اشاره به همسو شدن طرح با برنامه های در دست اقدام سازمان میراث گفت: پیگیری تعیین مکان و اختصاص زمین و هماهنگی های لازم با شهرداری شیراز برای اجرایی کردن طرح ایستگاه وب کیوسکها و اپلیکیشن چند زبانه را دنبال می کنیم.

در این جلسه آقای نیری کارشناس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز طرح ایستگاه وب کیوسکها و اپلیکیشن چند زبانه را ارائه کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تیکت جدید