اخباراخبار صنعت و معدن و تجارت

سهراب شرفی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی فارس :معنا و مفهوم ورود به اتاق ثروتمند شدن از راه رانت و لابی نیست

دریافت مالیات توسط اتاق منجر به دپو پول های کلان و انحراف می شود

به دلایل تاریخی که جای طرح آن در اینجا نیست مردم ما نگاه مثبتی به سرمایه، سرمایه‌گذار، ثروت، تولید ثروت، سودجوئی و این سنخ مقولات ندارند، این نگاه منفی به سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار که تبلور عینی آن بخش خصوصی است، از گذشته های دور شکل گرفته است.

در سلسله گفتگو های دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی امروز به پای صحبت های یکی دیگر از اعضا اتاق بازرگانی فارس، سهراب شرفی نشسته ایم
سرویس اقتصادی شیراز تحلیل به صورت متداول و هدفمند در پی تحلیل و گزارش هایی است تا بتواند از این طریق از سرمایه‌گذاران کارآفرین که حیات و کارآمدی اقتصاد جامعه مرهون تلاش،سخت‌کوشی، خلاقیت و ریسک‌پذیری آن‌هاست به عنوان کارکرد رسانه ای حمایت نماید.

اتاق بازرگانی باید تکه گاه بخش خصوصی و مأمن مطالبه گری منصفانه از دولت و مجلس باشد و زمینه ایجاد ثروت از راه مشروع را فراهم نماید چرا که اتاق در مقابل تمام اقشار جامعه مسئول است.

اتاق بازرگانی باید مروج کارآفرینی باشد نه رانت و لابی گردی

او معتقد است اتاق بازرگانی موظف است ادعای خود را پیرامون حوزه کارآفرینی به جامعه ثابت نماید.
شرفی تاکید کرد اتاق باید مروج کارآفرینی باشد لذا معتقدم منتخبین باید با این دیدگاه و نیت وارد شوند.
این عضو اتاق به شیراز تحلیل گفته است جستجوگران ثروت از راه لابی و رانت خواهی اقتصاد کشور را مسموم نموده اند، خواهشم این است که از لابی گری و رانت خواهی پرهیز کنید زیرا اتاق و جایگاه آن مسموم می شود.

شرفی گفت: به اعتقاد من معنا و مفهوم ورود به اتاق ثروتمند شدن از راه رانت و لابی نیست اگر در گذشته چنین اتفاقاتی افتاده امیدواریم دریچه این سو استفاده ها بسته شود.

شرفی تاکید کرد انتخابات اتاق بازرگانی باید شفاف،گویا و خارج از مسائل و دور زدن قانون باشد و کسانی که دیدگاه مطلوب و ایده پرداز دارند خود را کاندیدا کنند و وارد شوند چرا که در مقابل جامعه مسئول هستند.

او معتقد است راه یافتگان به اتاق باید دغدغه ایجاد یک کارنامه مطلوب در سطح منطقه ای و جهانی را داشته باشند زیرا اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی باید ثروت آفرینی از راه مشروع را نهادینه نمایند و متکی به دریافت پول های باد آورده از اعضای خود نباشند.

او به شیراز تحلیل توضیح داد اتاق بازرگانی باید به میزانی شفافیت و سلامت در کار خود داشته باشد که اجازه هیچ گونه تهمت و برچسب را به خود ندهد و همواره مطالبه گر منصف در پی اصلاح قانون اقتصادی باشد و الگوی شفافیت، مخلص بودن و صداق بوده و بتواند مدعی باشد و دولت را متقاعد نماید که دست از اقتصاد سیاسی برداشته و سیاست اقتصادی را در پیش بگیرد آن هم با شفافیت و سلامت و بهره گیری از خرد جمعی.

شرفی توضیح داد بنده معتقدم دولت در گذشته مسیر خود در حوزه اقتصاد را غلط پیموده است و اتاق با عملکرد صحیح خود موظف است که دولت را متقاعد و توجیح نماید تا اختیارات اقتصادی که در ید دولت است را به بخش خصوصی محول نماید و در مسیر اصلی خود گام بردارد

شرفی به نحوه تامین هزینه های اتاق اشاره کرد و توصیه داشت اتاق باید از دریافت مالیات سه درهزار و چهار درهزار توسط اعضا که منتج به دپو پول های کلان و همچنین منجر به انحرافات می شود پرهیز کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تیکت جدید