اخباراخبار استانهااخبار صنعت و معدن و تجارت

سهراب شرفی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی فارس در گفتگو با ایلنا: خواب سنگین گردشگری فارس

ایلنا از حال ناخوش صنعت گردشگری گزارش می‌دهد؛

سطح اشغال هتل های استان فارس به 15 درصد رسید/بی اعتنایی مسئولان به معیشت فعالان گردشگری

بیش از 18 ماه از بلای فراگیر کرونا می گذرد ، ایجاد محدودیت‌ها و واکسینه نشدن عموم مردم باعث شده تا روز به روز صنعت گردشگری در همه جای دنیا ازجمله در ایران نحیف تر شود و به گفته سیادتان رئیس جامعه هتلداران فارس از زمان شیوع کرونا تاکنون 30 درصد از هتلداران استان دست از کار بکشند.

به گزارش روابط عمومی خانه صمت فارس به نقل از ایلنا از شیراز گردشگری دیگر رو به پایان است نه کسی می آید و نه کسی می رود.هرچند که در سال های گذشته تمام مسئولان تمام تلاش‌شان را برای رونق گردشگری به کار گرفته بودند اما کرونا و شیوع این بیماری در سراسر جهان و ایران باعث شد تا صنعت گردشگری در کشور به کما برود.

سطح اشغال هتل های استان به 15 درصد رسیده است

آن طور که سیادتان رئیس جامعه هتل‌داران استان فارس می گوید: در شرایط فعلی سطح اشغال هتل‌های استان حدود 10 الی 15 درصد است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت هتل های استان به هیچ وجه مطلوب نیست می گوید: در شرایط فعلی هتل داران استان در وضعیت مناسبی به سر نمی برند.

سید حسن سیادتان در گفت و گو با ایلنا می افزاید: در حال حاضر تنها افرادی که در شیراز یا استان کار اداری داشته و یا قصد رفتن به مراکز درمانی دارند اقدام به رزرو هتل می کنند.

رئیس جامعه هتل داران استان فارس با اشاره به اینکه محدودیت های کرونایی و ممنوعیت تردد ها سبب شد تا وضعیت هتل داران روز به روز بدتر شود می گوید: امیدواریم تا با واکسینه شدن آزاد شاهد روزهای خوبی برای جامعه هتلداری و گردشگری باشیم.

سیادتان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مسافر خارجی در هتل های شیراز و استان اسکان ندارند می گوید: از اوایل شیوع کرونا حدود 30 درصد از هتل های استان دست از فعالیت کشیدند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی هتل داران استان تنها چشم به آینده دوخته اند ادامه می دهد: در صورتی‌که 80 درصد جمعیت کشور واکسینه شوند می‌توان تا حدودی انتظار رونق در صنعت گردشگری داشته باشیم.

رئیس جامعه هتل داران استان فارس در ادامه با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر تمام هتل ها متضرر شدند می گوید: شوربختانه دولت هیچ حمایتی در بخش های تأمین اجتماعی، مالیات، کاهش هزینه بها آب، برق گاز و ….. از هتل ها انجام نداد و این در حالی‌ است که سازمان هایی مانند تامین اجتماعی و مالیاتی تمام بدهی ها را از هتل ها دریافت کرده اند.

سیادتان با بیان اینکه هتل داران هیچ استقبالی از وام های کرونایی دولت انجام ندادند می گوید: قطعا دریافت وام با بهره 12 درصد مشکلات هتل داران را افزایش می دهد.

خواب سنگین گردشگری فارس

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی فارس هم با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت گردشگری به دلیل نبود توریست های خارجی و داخلی در خواب به سر می‌برد، می گوید: قطعا محدودیت‌های ایجاد شده و ممنوعیت سفر اجازه رونق به گردشگری نمی دهد.

سهراب شرفی در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه در شرایط فعلی صنعت گردشگری در کما به سر می برد ادامه می دهد: در شرایط فعلی توریست های خارجی به کشورهایی سفر می کنند که اکثر مردمانش واکسن کرونا تزریق کرده اند که متاسفانه تزریق قطره چکانی واکسن به مردم در ایران نمی تواند تاثیری در جذب گردشگران داشته باشد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس با اشاره به اینکه هر قدر ارتباط کشور با دنیا صمیمی تر شود ورود گردشگران به داخل ایران افزایش پیدا می کند ادامه می دهد: متاسفانه عواملی مانند بسته شدن در‌های دنیا بر روی  مردم ایران و  قوی نبودن اعتبار پاسپورت ایرانی در میان کشور های دنیا باعث شده تا روز به روز در این حوزه با مشکل مواجه شویم.

وی با اشاره به اینکه بی شک در بیشتر جوامع و کشورهای دنیا سیاستگذاران تعیین کننده زندگی مردم هستند ادامه می دهد: قطعا در صورت ادامه دار بودن روند فعلی ارتباط با دنیا نمی توان امیدی به صنعت گردشگری کشور داشت.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه بدون ارتباط گسترده با دنیا نمی‌توان انتظار رونق در بخش گردشگری داشت، می افزاید: حتی در شرایط فعلی با همسایگان هم ارتباط مناسبی نداریم.

در توریسم سلامت هم موفق نیستیم

به گفته شرفی در صورتی‌که این روند ادامه داشته باشد بهبود و جراحی کردن گردشگری دشوار تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه عدم ساماندهی در ساختار توریسم سلامت و مهیا نبودن امنیت برای بیمارانی که از دیگر کشورها به ایران می آیند هم باعث شده تا در توریسم سلامت هم موفق عمل نکنیم می افزاید: وجود دلالان و فعالیت های زیر پله ای پزشکان سبب شده تا نتوانیم در این بخش هم موفق عمل کنیم.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس ضعف عملکرد میراث فرهنگی و علوم پزشکی شیراز باعث شده تا بیماران جهت درمان به کشورهایی مسافرت کنند تا علاوه بر امنیت از امکانات شهر های آن کشور هم استفاده کنند می افزاید: هرچند که توریسم های سلامت هم در طول سفرشان به دیگر شهرها مسافرت می کنند اما تبلیغات سوء علیه کشور ایران و تحریم های داخلی باعث شده توریسم های سلامت به دیگر کشور ها بروند.

بی اعتنایی مسئولان به فعالان گردشگری

شرفی با بیان اینکه قطعا افرادی که با هدف زیارت به دیگر کشور ها سفر می کنند آورده زیادی برای شهر ها ندارد می گوید: قطعا توجه به حمل و نقل های داخلی و افزایش جذابیت باعث می شود تا حضور گردشگران در ایران و شیراز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه متاسفانه مسئولان در دو سال گذشته هیچ احوالی از فعالان گردشگری و هتل‌داران نمی پرسند ادامه می دهد: با توجه به اینکه حقوق مدیران از درآمد نفتی تامین می شوند و به محض کاهش در آمد نفت به دریافت مالیات رو می آورند قطعا با وجود چنین افرادی نمی توان انتظار رونق در بخش گردشگری داشت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تیکت جدید