اخبار

صنایع بزرگ روسیه به دنبال حضور در بازار ایران

در آستانه لغو تحریم‌ها، شرکت‌های برتر روسیه نیز همچون سایر کشورهای اروپایی برای حضور در بازار ایران، تلاش خود را دوچندان کرده‌اند؛ حضور در نمایشگاه تخصصی روسیه در تهران، از جمله اقدامات این شرکت‌ها برای معرفی و مذاکره با تجار و صنایع ایران با هدف همکاری مشترک است. ایوان ای پاشینین، مدیرگروه حمایت از صادرات شرکت فعالیت‌های آهن و نورد فولاد مگنیتوگورسک که سومین شرکت روسیه در این صنعت است، گفت: ما علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد و آهن ایران هستیم و می‌توانیم به احیای این صنعت در ایران کمک کنیم. 

 وی افزود: سهام این شرکت در سال 2007 در بورس لندن عرضه شد و هم‌اکنون 70 درصد تولیدات آن، شامل سنگ‌آهن، کلوخه، فلز آهن و فولاد، به کشورهای اروپایی، ترکیه و کشورهای شمال آفریقا صادر می‌شود. وی همچنین لغو تحریم‌ها را فرصت مناسبی برای برقراری روابط تجاری محکم‌تر میان دو کشور همسایه دانست و گفت: حوزه فعالیت این شرکت در زمینه استخراج و آماده‌سازی سنگ‌آهن، متالوژی، نورد و ریخته‌گری فلزات آهنی است. 
همچنین اندری دوروفوف، مدیر فروش خارجی شرکت کزگروپ گفت: این شرکت بزرگ‌ترین سازنده اتومبیل‌های تجاری در روسیه است و به لحاظ حجم فروش در مکان ششم جهان قرار دارد. وی ضمن اشاره به اینکه تولیدات این شرکت شامل ماشین‌های تجاری، کامیون، کامیونت، تریلر و موتور برای استفاده در ایران نیاز به تطابق ندارند و آماده استفاده هستند، گفت: تولیدات ما دارای بالاترین استانداردهای آلودگی هستند. 
دوروفوف ادامه داد: ماشین سبک تجاری گازل نکس این شرکت دارای گواهینامه اتحادیه اروپاست و استاندارد یورو پنج دارد. وی در مورد دلیل علاقه این شرکت به برقراری روابط تجاری با ایران گفت: ایران بازار خودرو بزرگی دارد که نیازمند بازسازی است و از آنجا که روسیه همسایه ایران است، همکاری‌های تجاری دو کشور به نفع هر دو طرف است. 
به گزارش ایرنا، مدیر فروش خارجی شرکت کزگروپ اضافه کرد: هم‌اکنون این شرکت به همه کشورهای استقلال‌یافته اتحاد جماهیر شوری سابق (سی‌آی‌اس)، کشورهای خاورمیانه، سوریه، مصر، آمریکای لاتین، آسیای جنوب شرقی و اروپای‌شرقی اتومبیل صادر می‌کند و در ترکیه نیز خط مونتاژ دارد. وی اظهار داشت: در مقایسه با کیفیت، قیمت خودروهای این شرکت 25 تا 40 درصد ارزان‌تر از اروپای غربی است. وی ضمن ابراز علاقه به همکاری با شرکت‌های ایرانی پس از لغو تحریم‌ها تاکید کرد: 10 سال پیش با شرکت ایران خودرو همکاری داشتیم و یک هزار و 500 دستگاه اتومبیل تجاری گازل به ایران آوردیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تیکت جدید