اخباراخبار انجمن های تخصصی

پیشنهاد خودروسازان به دولت برای فروش 100 هزار خودرو دیگر

دبیر انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه استقبال مردم از وام 25 میلیون تومانی، خودروسازان را غافلگیر کرد، گفت‌: به دولت پیشنهاد شده است 100 هزار خودروی دیگر نیز با شرایط قبل به فروش برسد‌. 

 محمدرضا نجفی درباره بسته دولت برای رونق کسب و کار اظهار کرد‌: بسته‌ای که دولت برای خروج از رکود آغاز کرده است، خوب بوده اما حقیقتا انتظار چنین استقبالی را نداشتیم به‌طوری که استقبالی که از فاز نخست آن در بخش خودرو به عمل آمد، خود خودروسازان را نیز غافلگیر کرد‌. 
وی افزود‌: مسوولان و خودروسازان این برآورد را داشتند که تقاضای دریافت خودرو ظرف چند ماه اتفاق می‌افتد اما مردم فهیم ما تشخیص دادند که این راه، راه خوبی است‌. رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران با بیان اینکه در سال‌های قبل حداقل 25 درصد فروش خودروی ما از طریق تسهیلات بانکی بود اما این طرح دو سال متوقف شد، ادامه داد‌: با برقراری دوباره تسهیلات این امر مانند فنر فشرده‌ای عمل کرد که یکدفعه باز و منجر به هجوم مردم به نمایندگی‌های فروش می‌شود‌. 
دبیر انجمن قطعه‌سازان با اشاره به اینکه رشد اقتصادی کشور منفی است و ما نیازمند رشد اقتصادی هستیم، خاطرنشان کرد‌: رشد اقتصادی که در گذشته داشته‌ایم، مرهون صنعت خودرو بوده است، بنابراین برای رونق دوباره تولید طرح‌هایی به این شکل مناسب است، زیرا هم دولت، هم مردم و هم تولید‌کننده راضی هستند‌. 
نجفی‌منش گفت‌: به دولت پیشنهاد شده است که 100 هزار خودروی دیگر نیز با شرایط قبل به فروش برسد با این تفاوت که برای تحویل خودرو‌ها در زمانی حداکثر یک ماه، در هر مرحله تنها 30 هزار خودرو تحویل شود‌. 
وی با بیان اینکه برخلاف مواردی که مطرح می‌شود، خودروسازان ما ذخیره خودرو نداشته و به روز تولید می‌کنند، اظهار کرد‌: در مقطعی که فروش خودرو در کشور کاهش یافت، خودروسازان نیز تولید خود را از 100 هزار به 50 هزار خودرو کاهش دادند، به همین منظور قطعه‌سازان 40 هزار کارگر خود را تعدیل و از کار بیکار کردند‌.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تیکت جدید