اخبار

۲۵ هزار فرصت شغلی در استان فارس اعلام شد

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: سال گذشته در استان فارس از تعداد ۲۵ هزار فرصت شغلی اعلام شده تنها ۱۶ هزار نفر واجدالشرایط استخدام در نهادهای غیردولتی بودند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از شیراز، سهراب مختاری بعدازظهر امروز در سمینار ارزیابی و توانمندی‌های فردی وسازمانی که در تالار حکمت دانشگاه شیراز برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ اشتغال در استان فارس باید به  سمتی هدایت شود که افراد با کسب مهارت‌های فنی بتوانند شاغل شوند.

مدیر کل اداره تعاون کار رفاه  اجتماعی استان فارس گفت: سال گذشته  در استان فارس از تعداد 25 هزار فرصت شغلی اعلام شده تنها 16 هزار نفر واجدالشرایط استخدام در نهادهای غیر دولتی بودند که این موضوع بیانگر آن است که تمامی افراد  تلاش دارند براساس مدرکشان جذب ادارت دولتی وشرکت‌های خصوصی شوند.

وی با  بیان اینکه باید موانع موجود برای تولید کنندگان برداشته شود، تصریح کرد: امروزه اولویت تمامی مسئولان استان فارس ایجاد اشتغال و رفع موانع موجود برای تولید بیشتر و به حرکت در آوردن چرخ اقتصادی استان است.

مختاری با نوید  اینکه از تمامی سرمایه‌گذاران برای ایجاد اشتغال و را‌ه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال حمایت می‌شود، افزود: مسئولان استان فارس باید تدابیری بیندیشند تا موانع کاهش تولید استان برطرف شود.

مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس برچیده شدن مشاغل انحصاری در استان فارس را از دیگر معضلات  در زمینه اشتغال عنوان و خاطرنشان کرد: باید برای به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد انحصارطلبی را  کنارگذاشته  و دستگاه‌های مربوطه تنها در زمینه نظارتی ایفای نقش کنند.

وی برای حمایت بیشتر ازمحصولات و تولیدات داخلی ایجاد کمپینگ‌های حمایتی را مهمترین راهکار اعلام کرد  و از تشکل‌های مردمی خواست در این  زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

حشمت کوشکی، مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان فارس در این مراسم گفت: به دلیل عدم آموزش مهارت به دانشجویان سالانه به آمار بیکاران دارای مدرک تحصیلی کارشناسی وکارشناسی ارشد افزوده می‌شود.

وی کسب مهارت در بین  دانشجویان را به عنوان یکی از نیازهای اصلی در جوامع امروزی اعلام کرد  و اظهار داشت: مسئولان دانشگاه‌های استان باید به  این موضوع بیشتر اهمیت بدهند تا دانشجویان را نسبت به کسب مهارت دغدغه‌مند کنند.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان فارس مهمترین عامل پویایی  در یک جامعه  را توانمند کردن  افراد دانست وافزود: متاسفانه در چند دهه گذشته موضوع کسب مهارت در استان فارس کمرنگ شده  وافراد بیشتر به سمت کسب مدرک سوق پیدا کرده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تیکت جدید