اخبار

۲ شهرک صنایع دستی و گردشگری در شیراز احداث می‌شود

معاون امور زیارتی و گردشگری استاندار فارس گفت: ۲ شهرک صنایع دستی و گردشگری استان با معرفی ظرفیت‌های موجود در این حوزه در شهرستان شیراز احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس شاپور رستمی با اشاره به بازنگری طرح جامع گردشگری فارس اظهار داشت: این طرح از حالت کتابخانه‌ای خارج شده و براساس مصوبات قبلی این کارگروه با یک بازنگری اجرایی می‌شود. 

رستمی گفت: هریک از اعضای کارگروه گردشگری یک ماه فرصت دارند که این طرح را مطالعه و نظرات کارشناسی خود را ارائه دهند.

معاون استاندار فارس افزود: هنوز طرح جامع گردشگری فارس به پروژه تبدیل نشده است و اعضای کارگروه می‌توانند نقطه نظرات خود را پیرامون این موضوع بیان کنند. 

رستمی بر لزوم برند سازی برای شهر شیراز و استان فارس تاکید و تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده 2 شهرک صنایع دستی و گردشگری استان با معرفی قابلیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این حوزه در شهرستان شیراز به زودی ساخته می‌شود.

وی گفت: یکی از این شهرک‌ها در زمینی به مساحت 30 هکتار در بولوار حسینی الهاشمی شیراز و دیگری  در زمین‌های اطراف پارک جنگل انقلاب واقع در شهر زرقان ساخته می‌شود که باید در این رابطه ادارات منابع طبیعی و راه و شهرسازی مقدمات لازم را به انجام برسانند.

رستمی به برگزاری طرح ملی نوروز بازار در استان اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف اشاعه فرهنگ و ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی فرهنگی فارس در سراسر استان و از تاریخ 24 تا 28 اسفندماه برگزار می‌شود.

مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: این مراسم در 12 استان کشور برگزار می‌شود که هدف آن معرفی جاذبه‌های تاریخی همچنین اجرای مراسم خاص نوروزی در این ایام است.

به گفته وی متاسفانه بسیاری از آئین کهن نوروز فراموش شده و یا آداب و رسوم دیگری جایگزین آنها شده که هیچ سنخیتی با میراث کهن ایرانیان ندارد.

امیری بیان کرد: در قالب این جشن که به صورت همزمان در  12 استان دیگر کشور نیز برگزار می‌شود اجرای برنامه‌های نمایش و نمادین همچنین غرفه‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی منطقه راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته محل برگزاری این جشن محوطه‌هایی در کنار آثار تاریخی و گردشگری است که پیشنهاد می‌شود این مراسم در شیراز در مقابل آرامگاه حافظ برگزار شود .

امیری خاطر نشان کرد: در این مراسم به صورت کلی مشترکات ملی و ویژگی‌های استانی در قالب آئین‌ها و مراسم و فعالیت‌های نوروزی به صورت نمادین به نمایش در می‌آید.

وی گفت: طرح نوروز بازارها به عنوان یکی از فعالیت‌های پاسدارانه در راستای افزایش آگاهی عمومی برای توسعه و آموزش اقشار مختلف مردم ایران به عنوان بزرگترین پرونده جهانی میراث ناملموس ثبت شده که به صورت چند ملیتی با عنوان نوروز پیشنهاد شده و مورد تصویب قرار گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تیکت جدید