اخباراخبار صنعت و معدن و تجارت

دبیر خانه صنعت معدن و تجارت استان فارس: دولت جدید مسئله سرمایه گذاری صنعتی جدید را در دستور کار خود قرار دهد

به گزارش روابط عمومی خانه صمت فارس،مهندس سید مرتضی سیف زاده، دبیر خانه صنعت معدن و تجارت استان فارس، در جلسه هم اندیشی دبیران خانه های صمت سراسر کشو ر که به صورت ویدئو کنفرانس به میزبانی خانه صمت فارس، برگزار شده بود اظهار داشت:

خانه صمت فارس در این مدت با همکاری هیئت مدیره و مدیریت بسیار عالی و توانمندی دکتر شرفی ریاست این خانه، عملکرد بسیار مطلوبی از خود ارائه داده است،به گونه ای که  سال گذشته در تمامی مباحث تفویض اختیار شده از جمله صدور جواز تاسیس،مرکز داوری و ستاد تسهیل در کشور پیشتاز بوده است.

وی ادامه داد:خارج از مباحث روزانه و روتین خانه ها ما از دولت جدید انتظار داریم از ابتدای شروع کار به مسئله سرمایه گذاری صنعتی جدید ورود کرده و این مهم را در دستور کار خود قرار دهد.و لازم است در این مورد با وزیر آینده صمت مباحث جدی داشته باشیم.

دبیر خانه صمت فارس فراهم شدن شرایط  به روز کردن  خطوط تولید را از دیگر انتظارات صتعتگران از دولت جدید  برشمرد و بیان کرد:این موضوع و بازاریابی های صادراتی و مباحثی از این دست در شرایط فعلی اقتصادی کشور می تواند زمینه رونق اقتصادی را فراهم کرده و گامی به سمت خروج از این رکود برداشت.

مهندس سیف زاده خاطر نشان کرد:جایگاه ویژه و تحول چشمگیر امروز خانه صمت در کشور بدون شک مرهون تلاشهای همه همکاران، بالاخص ریاست خانه صمت ایران آقای مهندس سهل آبادی و دبیر محترم آقای خالقی بوده است.

و  خانه صمت استان فارس نیز در این راستا کاملا آمادگی همکاری همه جانبه با خانه ایران،و سایر خانه های استانی در جهت پیشبرد اهداف و ارتقا هر چه بیشتر ، جایگاه خانه صنعت معدن و تجارت در کشور را دارد.

رئیس خانه صمت فارس:بالا بردن سطح کیفی جوازتاسیس از اهداف خانه صنعت،معدن و تجارت است

دکتر سهراب شرفی، رئیس خانه صمت فارس نیز در این جلسه ضمن اشاره به عملکرد کلی خانه ایران و استانها اظهار داشت:خوشبختانه تا به امروز خانه نسبت به سایر تشکل های دیگر در حوزه صنعت سرافراز بوده و توانسته کارنامه درخشانی از خود به جای بگذارد.که این مهم حاصل اهتمام ویژه ریاست خانه ایران ،مهندس سهل آبادی و دبیر خانه ایران مهندس خالقی و پیگیری و رایزنی ها در حوزه های مختلف در جهت پیشرفت و ارتقا این جایگاه بوده است.

وی ادامه داد: اقدامات خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس در سال گذشته و سال جاری که بر اساس ۴ دستور کار دنبال می شود،به گونه ای که  سال گذشته تا پایان اسفندماه ۱۸۵۷ جواز تاسیس واحدهای صنعتی در استان فارس صادر شد و بر اساس آمار و تعداد زیاد صدور مجوزها که توسط کارشناسان خانه و همراهی سازمان صورت‌گرفته نشان دهنده سرعت عمل مان در این موضوع است .به گونه‌ای که خود سازمان اذعان دارد که اگر در گذشته صدور جوازها 4 الی 5 روز یا بیشتر یا کمتر زمان می برد امروز این حرکت در خانه صنعت استان فارس تقریباً گاهی به  ۲ ساعت و یا حداکثر یک روز تقلیل یافته است.

وی در ادمه با اشاره به لزوم بالا رفتن کیفیت جوازهای تاسیس تصریح کرد:در حال حاضر تقریبا در سطح کشور ۲۰ درصد از این جوازها به بار نشسته است اما اگر این روند اصلاح شود و استراتژی های خانه و وزارتخانه به نتیجه برسد به نظر می رسد این رقم به ۵۰ درصد برسد، البته ممکن است در بحث کمی، ریزش داشته باشیم اما از نظر کیفی حتماً ارتقا پیدا خواهد کرد.که این امر برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است.

دکتر شرفی بیان داشت:در بحث ستاد تسهیل از زمان تفویض اختیار یعنی اواخر ۱۳۹۹ تا به امروز ۳۸ جلسه برگزار کرده‌ایم که خوشبختانه ما در این بعد هم بنا به اظهارات استانداری و مسئولین محترم استان موفقیت های بسیاری حاصل کردیم البته این ها همه به کمک، دستگاههای اجرایی قوه قضاییه و سازمان صمت صورت می‌گیرد که نتیجه تعامل مثبت خانه صمت فارس با این دستگاهها بوده است ،که تقریباً بیش از ۸۰ درصد از مصوبات اجرایی شده و به بار نشسته و نتیجه مطلوب داده از این رو ما در این بحث هم کارنامه مطلوبی داشتیم.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس، موضوع سوم را ایجاد مرکز داوری در خانه عنوان کرد و گفت: این مرکز به منظور حل مشکلات واحدهای صنعتی و غیرصنعتی ، توسط قوه قضاییه ایجاد شده است و خانه فارس اولین خانه در سطح کشور است که این مرکز را راه اندازی و اعلام موجودیت کرده است.

وی اعلام آمادگی کرد: خانه صنعت و معدن استان فارس با توجه به تجربه‌ای که از خود نشان داده می تواند در تمام این زمینه ها به همکاران محترم استانی هم آموزش دهد و هم بخشی از مواردی  که مبهم است و ما این ابهام را رد کردیم و رفع کردیم برای سایرین هم ارسال کنیم تا آنها از این دانش استفاده کنند.

برقراری بیمه های تکمیلی، چهارمین موضوعی بود که رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس از آن به عنوان یکی از مهمترین موضوعات و اقدامات این خانه نام برد و گفت: تمام واحدهای صنعتی ما تاکید دارند که بیمه تکمیلی پرسنل خود را در خانه صنعت و معدن انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث بیمه، امسال سال  ششم فعالیت است و به دلیل عملکرد بسیار خوب، سال به سال ما افزایش بیمه شدگان را داشته ایم که به گونه ای که در هر  سال معمولا نزدیک به ۲ هزار نفر را تحت پوشش بیمه ای خود قرار میدهیم.که این امر نیز کمک  و حمایت مطلوبی از واحدهای صنعتی کارگران و کارفرمایان می باشد.

مهندس خالقی دبیر خانه ایران:تحول چشمگیر خانه صمت فارس در سالهای اخیر ستودنی است.

مهندس خالقی دبیر خانه ایران نیز در این جلسه به تحول چشمگیر خانه صمت فارس درسالهای اخیر اشاره و بیان داشت:اقدامات مطلوب و کارنامه درخشان فارس میتواند الگوی سایر همکاران در خانه های استانی باشد.

وی افزود:این رشد و پیشرفت چشمگیری که در استانها شاهد هستیم، ما را برای برداشتن گام‌های بعدی امیدوار تر می کند. گفتنی است در این جلسه دبیران خانه های یزد،آذربایجان شرقی و خراسان رضوی،کردستان،کرمان و مازندران،طی سخنانی ضمن تحسین  عملکرد خانه فارس ، اذعان داشتندکه این تجربیات جهت بهره برداری و هم اندیشی بیشتر در جلسات مختلف،در اختیار سایر همکاران استانها گذاشته شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تیکت جدید