Uncategorized @faاخبار اقتصادیاخبار صنعت ، معدن ، تجارت

سهراب شرفی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران: زیر سوال بردن انتخابات اتاق ایران با هدف تضعیف بخش خصوصی انجام می شود/

دخالت دولت در انتخابات بخش خصوصی به اقتصاد ضربه می زند

سهراب شرفی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با ابراز تأسف نسبت به حاشیه‌سازی‌ها علیه اتاق ایران، گفت: تنزل جایگاه اتاق ایران به معنای ضعف بخش خصوصی و دولتی‌تر شدن اقتصاد کشور است.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با بیان این مطلب که حاشیه‌سازی‌ها علیه اتاق ایران، نتیجه‌ای جز تنزل جایگاه اتاق ندارد، تصریح کرد: درگیر شدن عده‌ای با فردی که منتخب هیات نمایندگان است با این استدلال که منافع بخش خصوصی را دنبال می‌کنیم، اقدام نادرستی است.

 

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نهاد ها و رسانه های نزدیک به دولت به دنبال برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی ایران ابتدا انتخابات را زیر سوال برده و سپس خواستار دخالت نهادهای دولتی در اقتصاد بودند.

نباید این اجازه را بدهند که با آبروی بخش خصوصی بازی شود.

سهراب شرفی، عضو هیات نمایندگان اتاق شیراز با نگاهی به نتایج انتخابات 28 خرداد اتاق ایران و انتخاب اعضای هیات رئیسه اتاق ایران و جریان‌سازی‌هایی که علیه این انتخابات صورت گرفت و تا به امروز هم ادامه پیدا کرده است، گفت: نباید این اجازه را بدهند که با آبروی بخش خصوصی بازی شود.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: درست است که ساختار و قوانین اتاق ایران به بازنگری و بهبود نیاز دارد.اما تمرکز روی یک فرد خاص و مقابله با رأی اعضای هیات نمایندگان تنها به جایگاه و کیان اتاق ایران ضربه می‌زند. اگر این رویه ادامه پیدا کند در نهایت به جایی می‌رسیم که دیگر نقشی برای بخش خصوصی قائل نیستند.

او به قدمت و سابقه فعالیت اتاق ایران که به بیش از یک قرن می‌رسد، اشاره و تصریح کرد: جایگاهی که امروز اتاق ایران دارد، به راحتی و در مدت کوتاه حاصل نشده، سال‌ها تلاش توسط گذشتگان انجام شده تا به اینجا برسیم. نباید اجازه داد که عده‌ای با نیت سوء این سابقه و تلاش را یک شبه از بین ببرند.

وابسته شدن تشکل‌ها به دولت، معنا و مفهوم بخش خصوصی را از بین می‌برد.

شرفی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم مقابله با دخالت‌های دولت در امور داخلی اتاق ایران، ادامه داد: چرا این عده تا این حد تلاش می‌کنند تا اتاق ایران را زیر چتر دولت ببرند. وابسته شدن  تشکل‌ها به دولت، معنا و مفهوم بخش خصوصی را از بین می‌برد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در ادامه به دیده بان ایران گفت: اگر دولت می‌توانست به نفع اقتصاد کشور قدمی بردارد تا به امروز باید نتیجه‌اش را می‌دیدیم.

رهبری نیز در سخنرانی اواخر سال گذشته خود تأکید کردند که دولت در اقتصاد راه را اشتباه رفته است.

کم‌رنگ کردن بخش خصوصی پیامدهای سنگینی برای اقتصاد به دنبال داشته است. پس تلاش برای دخالت در امور اتاق ایران از سوی دولت، خطای بزرگی است که پیامد آن را در آینده خواهیم دید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تیکت جدید