اخبار

شرکت‌های چینی چگونه کسب‌وکار خارجی خود را توسعه می‌دهند؟

یک مقام رسمی وزارت بازرگانی چین (MOC) خبر داد: پکن به دنبال ارائه شرایط مساعدتری برای کمک به شرکت‌های داخلی جهت گسترش فعالیت‌های آنها در سطح جهانی است.

 به‌گزارش اقتصادنیوز، وزارت بازرگانی چین با همکاری سایر وزارتخانه‌ها، سیاست‌هایی را جهت سرمایه‌گذاری خارجی و همکاری با کشورها در طرح‌های کمربند جاده‌ای و ترغیب شرکت‌های چینی به مشارکت در سرمایه‌گذاری‌های ارزش افزوده است.

به‌گزارش خبرگزاری دولتی چین، شینهوآ، «ژو ژنچنگ»، نایب رییس اداره سرمایه‌گذاری خارجی و همکاری‌های اقتصادی با بیان مطالب فوق افزود: دولت همچنین قصد دارد سرمایه‌گذاران را به بهبود خدمات اطلاعاتی و فعالیت‌های کنترل ریسک در مشاغل خارجی تشویق کند.

درحالی که سرمایه‌گذاری خارجی در چین شتاب می‌گیرد، با این حال، سطح این سرمایه‌گذاری‌ها در مقایسه با کشورهای توسعه یافته ناچیز است ضمن اینکه این سرمایه‌گذاری‌ها از کمبودهایی چون نقص نوآوری و افزایش ریسک‌های ژئوپولتیک رنج می‌برند.

سرمایه‌گذاری غیرمالی خارجی چین، طی 10 ماه نخست سال 2015، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 16.3 درصد رشد کرده و به 589 میلیارد و 200 میلیون یوآن، معادل 92 میلیارد و 200 میلیون دلار رسیده است. این سرمایه‌گذاری‌ها توسط 5553 شرکت چینی در 152 کشور جهان انجام می‌شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تیکت جدید