اخباراخبار استانها

شورای سیاست‌گذاری سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید فارس آغاز به کار کرد

استاندار فارس با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید و حمایت از تولید در استان فعالیت خود را آغاز کرده است، تاکید کرد: این شورا، کار خود را با جدیت دنبال خواهد کرد.

محمد هادی ایمانیه، شامگاه سه‌شنبه در آیین گشایش سومین نمایشگاه تخصصی توانمندی های صنایع کوچک و متوسط در شیراز افزود:به زودی و با راه‌اندازی واحد رسیدگی به تخلفات، با مدیران، کارمندان و کارشناسانی که مانع ایجاد اشتغال و رونق تولید می‌شوند و در مسیر رونق تولید سنگ اندازی می کنند برخورد جدی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ مدیری این حق و اراده را ندارد که در مقابل تولیدکنندگان کارشکنی کند و همه مدیران، کارشناسان و کارمندان باید کمک کنند تا استعدادهای موجود در استان فارس به شکوفایی برسد.

استاندار فارس ادامه داد: هدف از شکل گیری نظام اسلامی باز کردن زمینه شکوفایی استعدادهای علمی، مالی و هر توانایی دیگری است و این استعدادها باید در نظام اسلامی فرصت پیدا کنند که شکوفا شوند و اگر دچار تبعیض و سوء مدیریت شوند نمی‌توان آن‌را نظام اسلامی نامید.

او اظهار داشت: همچنین در این جهت می‌کوشیم که با حضور در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از اختیاراتی که قانون به این کارگروه داده در جهت حل مشکلات استفاده کنیم.

ایمانیه افزود: یکی از مشکلات ما در استان برداشت‌های غلط از قانون است و بعضا دیده می شود که در برخی استان‌ها به استناد یک قانون اقداماتی می‌شود که در استان فارس نمی‌شود در حالی که قانون همان قانون است اما چون برداشت از قانون اشتباه است نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

وی گفت: مدیر باید دارای شجاعت و ریسک پذیری باشد، مدیری که از ترس دستگاه‌ها و سازمان‌های نظارتی قدم از قدم برندارد و حاضر به کوچکترین ریسک نشود، مدیریت او مناسب شرایط موجود کشور نیست و باید مدیریت را رها کند و به کار دیگری مشغول شود.

او اضافه کرد: اگر همه ما به رونق تولید و به شکوفایی اقتصاد و ایجاد اشتغال کمک کنیم قطعا اعتیاد، طلاق و دیگر معضلات و مشکلات اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

وی گفت: وقتی بخش خصوصی و سرمایه‌گذار به میدان می‌آید مدیران نباید در اتاق‌های خود  در پشت درهای بسته بنشینند و تصمیم بگیرند.

استاندار فارس، بر لزوم حمایت از صنایع کوچک و متوسط تاکید کرد و افزود: استانی مانند فارس که محصولات کشاورزی و باغی آن رتبه اول و دوم کشور است قطعا ایجاد صنایع کوچک و متوسط و صنایع تبدیلی کمک بسیاری به ایجاد اشتغال و رونق تولید در آن خواهد کرد.

ایمانیه افزود: استانی که قطب پزشکی کشور است باید از صنایع مرتبط با تولید تجهیزات پزشکی و تجهیزات مصرفی پزشکی برخوردار باشد.

او ادامه داد: این شایسته استانی مانند فارس نیست که در صنایع تولید دارو و صنایع مرتبط با داروهای گیاهی هیچ حرفی برای گفتن نداشته باشد.

سومین نمایشگاه تخصصی توانمندی های صنایع کوچک و متوسط تا ۲۱ آبانماه جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی شیراز واقع در شهرک گلستان فعالیت دارد.

در برپایی این نمایشگاه گروه‌های صنایع غذایی، آشامیدنی و تبدیلی کشاورزی، صنایع پزشکی، دارویی، آرایشی، بهداشتی و شوینده، صنایع شیمیایی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع کاغذ و کارتن صنایع چاپ و بسته بندی، صنایع فلزی و ماشین سازی، صنایع قطعات خودرو، نیرو محرکه و تجهیزات حمل و نقل، صنایع پلاستیک و لاستیک، صنایع چوب، مبلمان و مصنوعات چوبی، صنایع کانی غیرفلزی و ساختمانی (مواد، مصالح و تجهیزات ساختمانی)، صنایع نساجی، پوشاک، چرم، کیف و کفش و صنایع برق، الکترونیک، مخابرات و رایانه مشارکت دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تیکت جدید