اخبار

آغاز صادرات بار از فرودگاه بین‌المللی لارستان

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله آیت‌اللهی(ره) لارستان از آغاز صادرات بار از هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لارستان، عنایت‌الله انصاری فرد ظهر امروز در جلسه کمیته صادرات بار و کالا از آغاز صادرات بار از فرودگاه بین‌المللی لارستان خبر داد و اظهار داشت: این مهم از دغدغه‌های دیرینه مردم منطقه لارستان است که از هفته آینده عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و همچنین ظرفیت مناسب منطقه لارستان در امر صادرات و واردات بار افزود: مسافت کوتاه و فاصله زمانی اندک تا کشورهای حوزه خلیج‌فارس و همچنین فعالیت شرکت‌های خارجی که به‌صورت ترانزیتی به ده‌ها نقطه دنیا متصل هستند، زمینه مناسبی برای فعالیت تجار در امر صادرات و واردات بار از طریق فرودگاه بین‌المللی لارستان فراهم کرده است.

انصاری‌فرد با بیان اینکه انجام امور صادرات و واردات سبب رونق اقتصادی و اشتغالزایی منطقه جنوب کشور می‌شود، تصریح کرد: راه‌اندازی پروازهای باربری سبب تسهیل فعالیت بازرگانان، تجار و مردم برای ارسال و دریافت بار می‌شود که در طول سالیان متمادی همواره با مشکلاتی روبرو بوده‌اند.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی لارستان با اشاره به اینکه هزینه بارهای ارسال با آغاز انجام این پروازها به یک سوم کاهش می‌یابد، خاطر نشان کرد: یکی از آثار این امر کمک به صادرات و واردات بار و درآمدزایی برای استان و کشور و کاهش حجم کار فرودگاه‌های پرترافیک  استان و استان‌های همجوار است.

رحیم شهریاری، رئیس گمرک لارستان نیز در این جلسه از اخذ مجوز لازم برای واردات بار خبر داد و گفت: ساختمان جدید گمرک لارستان با مساحت بیش از 2 هزار متر مربع و با فضا و امکانات مناسب، تأثیر به سزایی در تحقق این امر دارد.

وی افزود: ساختمان جدید گمرک لارستان که دارای 2 انبار بزرگ و بخش اداری است، تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تیکت جدید