اخبار

استاندار فارس :10 هزار میلیارد تومان از منابع بانکی استان در سال گذشته جذب نشده است

استاندار فارس گفت: 10 هزار میلیارد تومان از منابع بانکی استان در سال گذشته جذب نشده است.

 به گزارش ایرنا، مهندس سید علی افشانی، شامگاه سه شنبه در جلسه با کنسرسیوم های نفت و گاز استان در شیراز افزود: بانک ها علاقمند هستند که منابع خود را در قالب تسهیلات هر چه سریع تر در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهند تا در طرح های سودآور به کار گرفته شود.
وی ادامه داد: اما اگر برغم این علاقمندی بانک ها، در جذب منابع بانکی استان نارسایی دیده می شود و منابع از استانهای دیگر سر در می آورد، علت آن ضعف بخش خصوصی در ارائه طرح های دارای توجیه فنی و اقتصادی است.
او اظهار کرد: وظیفه استانداری جلب حمایت های کلان در جهت جذب اعتبارات بزرگ برای طرح های دارای توجیه بخش خصوصی است اما از اینکه سهم فارس از تسهیلات و اعتبارات کم است رنج می بریم.
افشانی، با اشاره به تهیه بسته های سرمایه گذاری متناسب با ظرفیت و توانایی دستگاه های اجرایی فارس در حوزه های مختلف صنعتی، گردشگری و کشاورزی گفت: بخش خصوصی باید با توجه به توانمندی ها و حوزه تخصصی خود، طرح های دارای توجیه فنی و اقتصادی را به منظور دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی به بانک های عامل ارائه دهد.
استاندار فارس، جایگاه این استان در زمینه شاخص های کسب و کار و نسبت اعتبارات به منابع بانکها در کشور را نامطلوب توصیف کرد و ادامه داد: برای خروج از این وضعیت باید تعامل و همراهی خیلی بیشتری در استان وجود داشته باشد.
او گفت: تا زمانی که نگاه ما به بودجه های عمومی کشور بوده و متکی به چاه های نفت باشیم هیچ تغییری در شرایط ایجاد نخواهد شد.
افشانی، با اشاره به تشکیل کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری در استان افزود: وظیفه این کمیته رفع موانع سرمایه گذاری است و در آن مدیران همه دستگاههای مرتبط با سرمایه گذاری حضور داشته و درخواست ها را در بازه زمانی مشخصی بررسی و اعلام نظر می کنند.
وی، همراهی سه گروه صاحبان ثروت، صاحبان فکر و صاحبان قدرت را رمز موفقیت استان دانست و افزود: موانع پیش روی رونق اقتصادی فراوان است و باید بتوانیم در این شرایط راهکارهایی برای موفقیت پیدا کنیم.
استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن اشاره به کمبود بارش های جوی و بروز خشکسالی در این استان گفت: در چنین شرایطی باید از پساب شهرها همانند کیمیا استفاده و بهره برداری مطلوب شود.
افشانی، صنایع پاییی دستی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از مسائل اصلی فارس برشمرد و گفت: لازم است که طرح های کارشناسی کنسرسیوم های استان به منظور اجرا در این حوزه ارائه شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تیکت جدید