اخبار

نخستین جشنواره مد و لباس ایرانی و اسلامی استان فارس برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری نخستین جشنواره مد و لباس ایرانی و اسلامی استان فارس در نیمه دوم اسفندماه خبر داد.

بهاره شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، از برگزاری نخستین جشنواره مد و لباس ایرانی و اسلامی استان فارس در نیمه دوم اسفندماه خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره با هدف ارائه مدهای لباس با طراحی‌های اصیل ایرانی اسلامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت دیگر کشورها در زمینه طراحی مد و تولید لباس گفت: در طول سال‌ها مباحث مختلفی در رد یا تائید مد مطرح شده است که با توجه به دنیای امروز به نظر می‌رسد باید این امر را با توجه به فرهنگ داخلی تعریف کرد.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: باید در زمینه مد و طراحی لباس فرهنگ‌سازی صورت گیرد چراکه اگر فرهنگ‌سازی نشود دیگرانی با اهداف مشخص این امر را انجام داده و ما را وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف خود می‌کنند.

شفیعی با بیان اینکه تولید مد با مفاهیم ایرانی و اسلامی از اهداف اصلی این جشنواره است، خاطرنشان کرد: در طرح‌هایی که برای این جشنواره ارسال می‌شود باید زیبایی و رنگ‌های زنده و پرنشاط با توجه به فرهنگ ایران – اسلامی به کار گرفته شود.

وی از برگزاری نمایشگاهی در کنار جشنواره برای عرضه پوشاک خبر داد و تصریح کرد: نمایشگاه به مدت یک هفته برقرار است و علت برگزاری نمایشگاه در کنار جشنواره کشف حلقه مفقوده میان تولیدکننده و طراح است.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان کرد: حلقه مفقوده ارتباط طراح و تولیدکننده سبب شده که بسیاری از افراد تابع بازار شوند و یا نتوانند کالایی متناسب با ویژگی‌های فرهنگ اسلامی و ایرانی پیدا کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تیکت جدید