اخباراخبار انجمن های تخصصی

قول وزیر اقتصاد برای استمهال مالیات‌ صنعت سنگ/مشکل مالیاتی واحدهای سنگبری به کجا رسید؟

در حالی واحدهای سنگبری کشور با مشکل مالیات روبه‌رو شده‌اند که رئیس انجمن سنگ ایران از قول مساعد وزیر اقتصاد برای استمهال مالیات‌ سال‌های گذشته واحدهای سنگ‌بری خبر می‌دهد.

 به گزارش اقتصادنیوز، شنیده‌ها حاکی از آن است که پس از پیگیری‌های مکرر انجمن سنگ برای رفع مشکل فعالان صنعت سنگ در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده که واحدهای تولیدی را با تعطیلی‌‌های مداوم مواجه کرده، وزیر اقتصاد قول مساعد داده که بخشی از بدهی‌های مالیاتی سال گذشته استمهال شود. 

این در حالی است که ابوالقاسم شفیعی رئیس انجمن سنگ‌ ایران در گفت و گو با اقتصادنیوز اظهار کرده است که طبق قول وزیر اقتصاد قرار است تنها بخشی از بدهی‌های مالیاتی سال‌های قبل واحدهای سنگبری بخشیده شود و مالیات سال‌ آینده این واحدها طبق قانون موجود اخذ می‌شود. 

به گفته وی درخصوص پیگیری مشکل مالیاتی سنگبری‌ها اخیرا شورای سیاستگذاری صنعت سنگ تشکیل شده اما به دلیل اینکه این شورا به تازگی آغاز به کار کرده، مشکل مالیاتی صنعت را اتحادیه‌های سنگبری‌های استان‌ها پیگیری کرده‌اند و برخی از آنها توانستند از معضل تعطیلی نجات یابند و تا پایان سال 93 از طریق خوداظهاری مالیات‌شان را بپردازند. 

این در حالی است که در سال‌های اخیر رقابت نفسگیری که ایران در زمینه صادرات سنگ‌های تزئینی با کشورهای منطقه داشته، تحریم‌های اقتصادی و سختی روابط اقتصادی سبب شده کشورهای دیگر بازارهای صادراتی متعلق به ایران را از آن خود کنند و همین موضوع تبعاتی برای معدن‌داران کشور به باور آورد. اگرچه در داخل کشور هم نیز شرایط سخت اقتصادی آنها را در سایه واردات ضعیف‌تر کرده است. از این رو در حال حاضر بسیاری از قطب‌های سنگ‌بری کشور که واحدهای تولیدی اصفهان صدرنشین آنها است در معرض تعطیلی قرار دارند. گرچه بسیاری از آنها هم اکنون تعطیل شده‌اند اما واحدهای فعالی هم که به حیات خود ادامه داده‌اند هم اکنون با مشکل مالیات دست و پنجه نرم می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تیکت جدید